Aanpak: Hoe?

Purpose

Wij werken met klanten die – net zoals wij – door middel van hun activiteit willen bijdragen aan een gezonde organisatie met maatschappelijke verantwoordelijkheid. Gezonde organisaties zijn organisaties waarvan klanten meerwaarde ondervinden, waar medewerkers met plezier werken, die financieel gezond zijn en die ook de samenleving willen dienen. In alle projecten die we doen, willen we begrijpen hoe die opdracht past in de purpose, waarden en strategie van de organisatie.

Klantgedreven en agile

De klant en zijn bedoeling staan voor ons centraal in het vorm geven van projecten. We houden ervan samen met klant en “doelgroep” te onderzoeken wat werkt en samen mogelijkheden, oplossingen en vooruitgang te verkennen. Dit is een vorm van co-creatie, agile inclusief design op een ander niveau van denken en functioneren dan de gekende weg van top-down plannen maken en zaken implementeren, … of we brengen de wijsheid van Einstein in praktijk: “Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt.”

Procesverantwoordelijk

Wij zijn ervan overtuigd dat mensen heel goed in staat zijn om met hun organisatie en team te groeien naar wijzer/intelligenter samenwerken. Mensen blijken vaak meer creativiteit te hebben dan ze kwijt kunnen in hun dagelijks werk. Wij boren deze creativiteit aan, stimuleren om samen verantwoordelijkheid te nemen en samen de obstakels hiervoor te overwinnen. Dit is ook in lijn met coaching-principes. De organisatiecoach is verantwoordelijk voor het proces, de klant voor de resultaten. De coach maakt zich uiteindelijk overbodig.

Netwerk

Wij geloven in netwerken om samen te werken op vraagstukken van klanten, elkaar scherp te houden door formele of informele intervisie, inspiratie te delen, … Daar worden we zelf én onze klanten beter van. We maken deel uit van een aantal grote actieve internationale professionele netwerken en hebben collega’s waar we regelmatig projectmatig mee samenwerken. Op die manier wordt complementariteit gerealiseerd en kan iedereen in zijn sterkte excelleren.

Benieuwd wat deze aanpak voor uw organisatie kan betekenen?

Contacteer Katelijne Rotsaert